Menu

Notatnik dekoratorski emigrantki

artdeco1

Pozostajac przy skandynawskiej tematyce; bylo wczesniej o dunskim hygge, teraz troche o szwedzkim slowie Lagom (wymawiane [lɑːɡɔm])  oznaczajacym "odpowiednia ilosc" - nie za duzo, nie za malo czyli w sam raz. Jako trend w dekoratorstwie i jako styl zycia: recycling, oszczedzanie, nie marnowanie jedzenia/produktow...

Slowo lagom pochodzi od skrocenia wyrazenia "laget om", co doslownie oznacza "wokol zespolu" i pochodzi z czasow Wikingow, kiedy rogi wypelnione miodem (winem miodowym) byly przekazywane z reki do reki i kazdy lykal po trochu. 

wiecej tutaj i tutaj

artdeco1

"If you always do what you've always done, you always get what you've always got."

"Jesli zawsze robisz to, co zawsze robiles, zawsze otrzymujesz to, co zawsze miales."

Aby zmienic nasze wyniki, musimy zmienic nasze dane wejsciowe.

-1 godzina planowania pozwoli zaoszczedzic 10 godzin pracy

- Zachowujemy 10% tego, co czytamy

- Zachowujemy 20% tego, co slyszymy

- Zachowujemy 30% tego, co widzimy

- Zachowujemy 50% tego, co slyszymy i widzimy

- Zachowujemy 70% tego, co mowimy

- Zachowujemy 90% tego, co robimy

- Tego, co dzisiaj znamy, nie znalismy 10 lat temu. Ilosc wiedzy na swiecie podwoila sie w ciagu ostatnich 10 lat. I mowi sie, ze podwaja sie co dwa miesiace.
-'Stressed' spelled backwards is 'desserts'.

artdeco1

Nowe uzycie starych rzeczy


https://apple.news/AWPZj89SsStGAy9Ag13Aang

artdeco1

Hygge- dunskie slowo oznaczajace wygodnosc, przytulnosc nadalo nazwe stylowi zycia. Stosuje to od poczatkow mojej emigracji z roznymi efektami, czasami codziennosc nie daje wytchnienia, ale jesli daje to nie ma nic lepszego niz domowe jedzenie w rodzinnym gronie.

tutaj przewodnik

artdeco1

Czy czujesz sie czasami jak zagrzebana pod lawina papieru? Nie jestes sama, wiekszosc z nas czuje przytloczenie nadmiarem nagromadzonego papieru. Wydaje sie, ze im wiecej mowimy o rezygnacji z drukugenerujemy wiecej papieru!

Jak wydostac sie spod tej lawiny?

1sortowanie ... sortowanie ... sortowanie

Jedna z pierwszych rzeczy do zrobienia w celu realizacji naszej misji jest uporzadkowanie niepotrzebnego papieru. Pierwszym krokiem jest znalezienie czasu kazdego dnia do pracy nad zmniejszeniem ilosci papieru. Zacznij od 15 minut.

2. Jak dlugo i co przechowywac?

Niektore dokumenty moga byc przechowywane przez krotki czas (rachunki), niektore przez nieco dluzej (podatki 7 lat), a niektore musza byc przechowywane przez okres calego zyciaTe ostatnie powinny byc przechowywane w sejfie lub skrzynce ognioodpornej.

 tutaj

artdeco1

Godne polecenia . Obejrzalam co prawda tylko kilka odcinkow z lat 2011-13, ale jak na razie ciekawe 

artdeco1

Jedna z glownych przyczyn zwlekania jest nieproduktywne przekonanie i zniechecajace podejscie.
Przykladowo, sposob myslenia o swoich projektach/ celach moze sprawic, ze
wydaja sie one znacznie gorsze niz w rzeczywistosci co automatycznie obniza poprzeczke
i zwieksza niechec do realizcji ... co jest znacznie bardziej prawdopodobne, ze zaczniesz
ociagac sie.
Jest to trudna dla wielu osob (mnie wlaczajac) przeszkoda do pokonania, poniewaz mozna
sie przyzwyczaic do  "zwlekania", ktore staje sie nawykowym sposobem myslenia.

Jesli naprawde chcemy przezwyciezyc kunktatorstwo, musimy zastapic tego nieproduktywnego ducha zwlekania bardziej skutecznymi metodami, zmienic sposob myslenia i zastapic je bardziej mobilizujaca / motywujaca postawa, ktora bedzie automatycznie obnizac odpornosc na dzialania czyniac go
latwiejszym, wolnym od nieproduktywnych i nieekonomicznych nawykow myslenia.

Jesli lubisz uczyc sie nowych rzeczy i widzisz siebie jako "zrob to teraz" osobe to dolacz do grupy realizujacych to noworoczne postanowienie. 

 bathroomdesigns007 tutaj

© Notatnik dekoratorski emigrantki
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci